Eandis en Infrax, de bedrijven die elk in een deel van Vlaanderen voor de distributie van gas en elektriciteit zorgden, zijn gefuseerd en gaan nu samen door het leven als Fluvius.

Wat doet Fluvius voor Ecopower-klanten?

De elektriciteit die Ecopower produceert uit zon, wind en waterkracht wordt in het net geïnjecteerd en door Elia vervoerd over het hoogspanningsnet. Fluvius vervoert vervolgens de elektriciteit over het distributienet tot bij de eindklanten in alle Vlaamse netgebieden. Die verschillende netgebieden (Gaselwest, IVEKA, IMEA, IVERLEK, IMEWO, PBE, Intergem, Sibelgas, Inter-energa, Fluvius-West en IVEG) blijven overigens bestaan zoals ervoor, met hun eigen namen en distributienettarieven.

Meterstanden

Daarnaast is Fluvius verantwoordelijk voor het opnemen van de meterstanden en het bezorgen van die meterstanden aan Ecopower, zodat wij steeds voor een correcte factuur kunnen zorgen.

Stroompanne?

Als er een probleem is met het distributienet waardoor u geen elektriciteit hebt, kunt u dit aan Fluvius melden. Als de storing zich voordoet op de installatie in uw huis, belt u naar uw elektricien. Enkel bij een panne op het net in de straat of aan uw elektriciteitsmeter contacteert u Fluvius op het nummer 078 35 35 00. Opgelet: als Fluvius bij u thuis komt en de storing blijkt zich voor te doen op uw eigen installatie, dan rekenen ze een verplaatsingsvergoeding aan. Gekende elektriciteitspannes worden in kaart gebracht op deze webpagina.

Zonnepanelen melden

Wie zonnepanelen installeert, moet dit online melden aan de netbeheerder.

Tips over energiebesparing

Op de website van Fluvius vindt u ook heel wat informatie en tips om energie en water te besparen.

Nog vragen over Fluvius?

Neem een kijkje op hun website www.fluvius.be of stel uw vraag telefonisch via het nummer 078 35 35 34.