Algemene voorwaarden voor de verkoop van Ecopower houtpellets en houtbriketten


Versie 23 maart 2017. (Download als pdf)

ARTIKEL 1 - DE OVEREENKOMST

1.1 De rechtsverhouding tussen Ecopower cvba, (hierna ‘Ecopower’ genoemd), met maatschappelijke zetel Posthoflei 3, bus 3, 2600 Berchem, ingeschreven in de Kruispuntbank van Ondernemingen onder het nummer 0445.389.356 en de klant, wordt beheerst door deze algemene voorwaarden, de bestelbon, de facturen en de eventuele bijzondere voorwaarden (hierna gezamenlijk aangeduid als 'de Overeenkomst').

De Overeenkomst vernietigt en vervangt alle schriftelijke of mondelinge contracten, voorstellen en verbintenissen die betrekking hebben op hetzelfde voorwerp en die aan de datum van deze Overeenkomst zouden voorafgaan.

De Overeenkomst heeft voorrang op de algemene en/of andere voorwaarden van de klant, zelfs indien deze bepalen dat zij als enige gelden.

Afwijkingen ten opzichte van de Overeenkomst zijn slechts mogelijk na voorafgaande en schriftelijke toestemming van Ecopower.

1.2 Deze algemene voorwaarden worden aanvaard bij het plaatsen of bevestigen van een bestelling voor ECOPOWER HOUTPELLETS of HOUTBRIKETTEN.

Bij een online bestelling moet de klant aanvinken dat hij uitdrukkelijk erkent kennis te hebben genomen van de algemene voorwaarden en dat hij deze integraal en zonder voorbehoud aanvaardt. De toepasselijke voorwaarden zijn daartoe steeds raadpleegbaar via de online bestelmodule.

Bij een bestelling op papier wordt op de voorzijde van het bestelformulier steeds verwezen naar de bijgevoegde algemene voorwaarden. Op het bestelformulier zelf kruist de klant aan dat hij expliciet erkent kennis te hebben genomen van de algemene voorwaarden en dat hij deze integraal en zonder voorbehoud aanvaardt.

1.3 De Overeenkomst wordt definitief gesloten op de dag dat Ecopower een bevestiging van de bestelling verstuurt aan de klant.

1.4 De rechtsverhouding tussen Ecopower en de klant eindigt van rechtswege nadat beide partijen hun verplichtingen in het kader van de Overeenkomst hebben voldaan.

1.5 Herroepingsrecht in geval van verkoop op afstand

De Belgische wet (artikel 45, boek VI, Wetboek Van Economisch Recht) biedt de consument de mogelijkheid om binnen 14 kalenderdagen na levering van het product af te zien van de aankoop.

Deze bedenktijd van 14 dagen is uitsluitend van toepassing op consumenten (particuliere klanten-consumenten en particuliere klanten-coöperanten).

De klant die wenst te herroepen wordt geen verantwoording gevraagd. Wanneer u gebruik wilt maken van het herroepingsrecht, dient u dit schriftelijk en binnen 14 kalenderdagen na levering van het product kenbaar te maken. Maak hiervoor gebruik van het onderaan bijgevoegde herroepingsformulier en stuur het volledig ingevuld terug per e-mail naar info@ecopower.be of per post naar Ecopower cvba, Posthoflei 3, bus 3, 2600 Berchem.

De (transport)kosten voor de terugname door Ecopower van de artikelen zijn ten laste van de klant. Zo snel mogelijk en in elk geval binnen 14 dagen na het meedelen van het herroepingsrecht, maakt de klant de goederen beschikbaar voor afhaling door Ecopower. Ten minste 3 dagen voor de afhaling zal Ecopower de klant informeren over de afhalingssdatum en waar mogelijk een indicatie geven van het moment in de dag van afhaling. De consument kan de goederen ook binnen de 14 dagen na herroeping op eigen kosten terugzenden naar de pelletsfabriek in Ham op het adres De Snep 3322, 3945 Ham (BE) tijdens de openingsuren, na Ecopower hiervan 2 werkdagen op voorhand te hebben verwittigd.

Voor ieder product dat open, ontzegeld, beschadigd, incompleet, vuil of niet conform het origineel is, wordt geen enkel herroepingsrecht toegekend.

De klant is aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het behandelen van de goederen dat verder gaat dan nodig was om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Voor producten die worden geproduceerd of aangepast op verzoek van de klant is het herroepingsrecht niet van toepassing.

In geval van een geldige herroeping wordt de overeenkomst ontbonden en verplicht Ecopower zich tot de terugbetaling aan de klant van alle ontvangen betalingen, inclusief de standaardleveringskosten, per bankoverschrijving en binnen 14 dagen na de dag waarop Ecopower door de klant werd geïnformeerd van zijn beslissing tot herroeping. Ecopower kan evenwel wachten met de terugbetaling totdat hij alle goederen heeft teruggekregen, of totdat de consument heeft aangetoond dat hij de goederen heeft teruggezonden.

ARTIKEL 2 - DEFINITIES

Voor de toepassing van deze algemene voorwaarden wordt verstaan:

  • De ‘klant’ is de natuurlijke of rechtspersoon die met Ecopower een overeenkomst sluit tot aankoop van houtpellets of briketten. De klant omvat zowel de klant-consument, de klant-coöperant als de professionele klant.
  • De ‘klant-consument’ is de natuurlijke persoon die een product aankoopt voor niet-professioneel gebruik.
  • De ‘professionele klant’ is elke natuurlijke of rechtspersoon die een product aankoopt voor professioneel gebruik.
  • De ‘klant-coöperant’ is elke klant-consument of professionele klant die ook coöperant is bij Ecopower.
  • Het product: de koopwaar (houtpellets of briketten) die het voorwerp van de Overeenkomst vormt zoals beschreven in deze algemene voorwaarden en op de website van Ecopower (www.ecopower.be).

ARTIKEL 3 – HOUTPELLETS EN HOUTBRIKETTEN

3.1. Ecopower houtpellets zijn een hernieuwbare, vaste, gecompacteerde brandstof op basis van hout, met of zonder organisch bindmiddel, meestal cilindervormig met een willekeurige lengte van 3.15 à 45 mm, en met gebroken uiteinden voor gebruik in een aangepast verwarmingstoestel (pelletkachel of pelletketel).

3.2 Ecopower briketten zijn een hernieuwbare, vaste, gecompacteerde brandstof op basis van hout, met of zonder organisch bindmiddel, meestal cilindervormig en kunnen worden gebruikt ter vervanging van brandhout.

Meer informatie over Ecopower Houtpellets (in zakjes of in bulk) via https://www.ecopower.be/houtpellets en Houtbriketten via https://www.ecopower.be/briketten.

Producten worden enkel aangeboden zolang de voorraad strekt.

3.3 Kwaliteitsgarantie

3.3.1 Ecopower zorgt ervoor dat de goederen die de klant bestelt, geproduceerd en geleverd worden in lijn met de eisen van goed vakmanschap. De goederen beantwoorden aan de door de wetgever opgestelde normen.

3.3.2 Ecopower garandeert meer specifiek voor de houtpellets dat deze in overeenstemming zijn met de duurzaamheids- en technische normen die zijn vastgelegd in het “KB van 5 april 2011 tot bepaling van de eisen waaraan houtpellets moeten voldoen om gebruikt te worden als brandstof voor niet-industriële verwarmingstoestellen”.

3.3.3Ecopower garandeert dat de geleverde goederen gemaakt zijn met hoogwaardig materiaal afkomstig uit duurzaam beheerde bossen.

3.3.4 Alle houtpellets en houtbriketten die Ecopower aanbiedt, zijn voorzien van het kwaliteitskenmerk EN Plus A1 (meer info via www.enplus-pellets.eu of http://www.enplus-briquettes.eu).

EN Plus is een certificering die garandeert dat de kwaliteit van de pellets door de hele keten van productie en distributie bewaakt wordt en dat uiteindelijk de eindgebruiker de hoogste kwaliteit geleverd krijgt. Producenten die het certificaat verkregen, zijn getoetst op de strengste normen op het gebied van kwaliteit, productie, brandbaarheid, calorische waarde, asgehalte en herkomst van gebruikte grondstoffen.

3.3.5 Eventuele aantasting van de kwaliteit van de goederen door onoordeelkundige opslag na de levering is ten laste van de klant.

ARTIKEL 4 – DE BESTELPROCEDURE

4.1 De klant kan een bestelling voor houtpellets/houtbriketten plaatsen ofwel via een papieren bestelformulier ofwel online via de webshop van Ecopower.

Gebeurt de bestelling op papier, dan vult de klant het bestelformulier in, ondertekent hij dit en bezorgt hij het origineel per post of een (ingescande) kopie in PDF-formaat per e-mail aan Ecopower. Op het formulier vult de klant zijn persoonlijke gegevens in (voornaam, naam, e-mail, …), het facturatie- en leveringsadres, klantnummer (indien bestaande klant), btw-nummer, of hij coöperant is van Ecopower (naam aandeelhouder) of lid van een partnerorganisatie.

Gebeurt de bestelling online, dan maakt de klant eerst een online profiel aan in de webshop en geeft hij hier de gevraagde persoonlijke gegevens in (voornaam, naam, e-mail, …), het facturatie- en leveringsadres, wachtwoord, klantnummer (indien bestaande klant), btw-nummer, of hij coöperant is van Ecopower (naam aandeelhouder) of lid van een partnerorganisatie. Vervolgens plaatst de klant de bestelling in de webshop.

In beide gevallen geldt dat indien de klant aanspraak wil maken op een partnerkorting en/of een promotiecode, hij op het bestelformulier de relevante gegevens invult op basis waarvan de toepasselijke korting wordt bepaald.

4.2 De klant ontvangt per e-mail een bevestiging van zijn bestelling met daarin het overzicht van de bestelde goederen, het bestelnummer en de datum van bestelling alsook de betalingsmodaliteiten, de uitdrukkelijke vraag tot betaling en de toepasselijke algemene voorwaarden.

Zodra de bestelling door de transportfirma werd ingepland, ontvangt de klant een bericht van Ecopower met de leveringsdatum. Voor de klanten-coöperant geeft Ecopower de bestelling zo snel als mogelijk door aan de transportfirma.

Voor de klanten die geen coöperant zijn bij Ecopower wordt de bestelling evenwel opgeschort tot na de ontvangst van de betaling door de klant. De bestelling wordt pas nadien doorgegeven aan de transportfirma.

De transportfirma plant vervolgens de leveringen in en de klant krijgt hiervan per e-mail een bericht van Ecopower.

Elke klant ontvangt uiterlijk bij de bevestiginig van de levering een factuur voor zijn bestelling.

Bij bulkleveringen wordt na de levering een correctiefactuur of creditnota gestuurd indien de reëel geleverde hoeveelheid afwijkt van de bestelde hoeveelheid.

4.3 Kortingen/Promoties

Tenzij anders bepaald, zijn eventuele kortingen die worden toegekend niet cumuleerbaar.

De verschillende types partnerkortingen zijn onderling nooit cumuleerbaar. In het voorkomende geval dat een klant lid is van meerdere organisaties die elk afzonderlijk wegens het bestaan van een overeenkomst met Ecopower, recht zouden geven op een partnerkorting bij het bestellen van Ecopower houtpellets of briketten, wordt enkel en alleen de hoogst mogelijke korting toegekend.

Partnerkortingen worden enkel en alleen toegekend voor zover en tot zolang hierover een akkoord is tussen Ecopower en de desbetreffende organisaties. De modaliteiten van het toekennen van deze korting worden bepaald door de afspraken die Ecopower hierover maakt met de betrokken organisatie.

Promoties die via een bon en bijhorende code recht geven op een korting, zijn – tenzij anders werd bepaald – wel cumuleerbaar met de partnerkortingen.

4.4 Minimale afname

Voor elke bestelling van pellets in bulk geldt een minimale afname hoeveelheid van 1 ton pellets.

ARTIKEL 5 - VERPLICHTINGEN VAN DE KLANT

5.1 De klant verbindt zich tot het betalen van de prijs voor de aankoop van het product zoals geafficheerd op de webshop van Ecopower of op het papieren bestelformulier en zoals herhaald in de bevestigings-e-mail die de klant van Ecopower ontvangt.

De prijs omvat:

  • de houtpellets in zakjes van 15 kg of in bulk, en de houtbriketten in pakken van 10 kg;
  • de leveringskost;
  • btw 6%.

Voor goederen die op een pallet geleverd worden, betaalt de klant een consignatie per pallet. Deze wordt afzonderlijk vermeld op de factuur en wordt terugbetaald aan de klant indien deze zijn paletten terugbezorgt aan Ecopower (zie artikel 6.2).

5.2 Volgend op de bevestigings-e-mail en de bijhorende vraag tot betaling, en alleszins vóór verwerking van de bestelling door Ecopower, moet de klant-consument en de professionele klant de volledige prijs betalen. De klant-consument en professionele klant ontvangt hiervoor een factuur kort na de betaling.

Voor klant-coöperanten zal Ecopower de bestelling reeds verwerken voor de betaling. De klant-coöperant ontvangt hiervoor een factuur uiterlijk bij de e-mail waarin de levering wordt aangekondigd. Indien uit het dossier van de klant blijkt dat het vermoeden tot niet-betaling van het product reëel is, behoudt Ecopower zich het recht voor om ook voor klant-coöperanten betaling voor levering te vragen.

Facturen van klanten-coöperanten moeten ten laatste binnen de 25 kalenderdagen na de factuurdatum betaald worden.

Na deze periode van 25 dagen – rekening houdend met een week banktransfertijd – stuurt Ecopower een aanmaning. De factuur wordt dan verhoogd met 5 euro administratiekosten. Dit bedrag kan opgetrokken worden op basis van de index van de consumptiegoederen. Als dan nog niet betaald wordt binnen de 15 dagen, wordt een tweede aanmaning gestuurd. De factuur wordt dan opnieuw met 5 euro verhoogd.

Bij niet-betaling na de tweede aanmaning kan Ecopower de vordering overmaken aan een gespecialiseerd invorderingsbureau. De consument is vanaf dan van rechtswege en zonder ingebrekestelling een verwijlintrest verschuldigd, gelijk aan de wettelijke intrestvoet en te rekenen vanaf de vervaldag van elke factuur tot de datum van volledige betaling. Ook wordt de vordering verhoogd met een forfaitair schadebeding van 10% van het onbetaalde bedrag met een minimum van 30 euro.

Voor zakelijke klanten wordt de Wet van 02/08/2002 betreffende de bestrijding van betalingsachterstand bij handelstransacties toegepast. Ecopower rekent de zakelijke klant een forfaitaire schadevergoeding aan van 15 % op het onbetaalde bedrag met een minimum van 40 euro.

Het aandeel (en/of het dividend) dat de klant heeft in Ecopower kan ingehouden worden tot maximaal het nog aan Ecopower verschuldigde bedrag voor de levering van de producten. Dit stelt de klant niet vrij van mogelijke gerechtelijke vervolging.

5.3 Annulering

De klant-consument of de professionele klant kan zonder kosten zijn bestelling annuleren zolang de betaling niet gebeurd is.

Klanten-coöperanten, die in principe na levering mogen betalen, kunnen hun bestelling zonder kosten annuleren zolang er geen leveringsdatum werd meegedeeld aan de klant.

ARTIKEL 6 – LEVERINGSVOORWAARDEN / EIGENDOMSOVERDRACHT / CONSIGNATIE

6.1 Leveringstermijn

Ecopower levert de gekochte producten binnen een termijn van 30 dagen na de ontvangst van de betaling door de klant, tenzij een andere termijn met de klant werd overeengekomen.

Ten minste drie dagen voor de levering zal Ecopower de klant informeren over de leveringsdatum en waar mogelijk een indicatie geven van het moment in de dag (bijvoorbeeld voor- of namiddag).

De levering gebeurt standaard op een werkdag tussen 8 en 17 uur.

Als de leveringstermijn niet nageleefd wordt door Ecopower, en dit niet te wijten is aan het doen of laten van de klant, kan de klant Ecopower hiervoor in gebreke stellen. Hierop zal Ecopower contact opnemen met de klant om een passende nieuwe leveringsdatum af te spreken. Ecopower kan in geen geval aansprakelijk worden gehouden voor schade ingevolge een laattijdige levering.

6.2 Consignatie

De producten die geleverd worden op een pallet zijn vergezeld van een consignatie (van toepassing op de herbruikbare Europallet 1,2 m x 0,8 m), die afzonderlijk wordt vermeld op de factuur. De palletten die in consignatie worden gegeven, worden kosteloos teruggenomen bij de volgende levering indien ze nog in goede staat zijn op dat moment. Het is de chauffeur van de transporteur die de staat van de pallet(ten) beoordeelt.

Bij terugname van een of meerdere palletten, wordt de corresponderende consignatiesom aan de klant teruggestort.

6.3 Plaats van de levering

Levering gebeurt enkel in België en in Nederland, tenzij met expliciet akkoord van Ecopower toch een levering daarbuiten wordt aanvaard. De transportfirma levert de bestelling op het leveringsadres opgegeven door de klant bij de bestelling. Ecopower levert geen pellets in bulk in Nederland, enkel goederen op pallet.

6.4 Bijzondere vereisten voor de leveringen op pallet (pellets in zak of briketten)

De levering gebeurt op het voetpad of op een direct bereikbare plaats met verharde ondergrond, die zonder hindernissen bereikbaar is met een transpallet en maximaal 10 meter van de vrachtwagen verwijderd is.

De chauffeur wordt niet verondersteld de goederen af te stapelen of binnen in gebouwen te plaatsen.

6.5 Bijzondere vereisten voor de levering van pellets in bulk

De aansluiting van de silo bevindt zich op een afstand van de weg die bij voorkeur niet groter is dan 20 meter, maximaal 40 meter.

Bij de eerste levering zal de chauffeur de installatie inspecteren om na te gaan of het inblazen op een veilige en kwaliteitsvolle manier kan gebeuren; indien hij oordeelt dat dit niet mogelijk is, zal hij de klant zijn bemerkingen overmaken en kan hij beslissen de levering uit te stellen.

Ecopower levert enkel pellets in bulk in België.

6.6 Afwezigheid van de klant / problemen bij de levering

Bij afwezigheid van de klant op de aangekondigde leveringsdatum kan de transporteur beslissen om de goederen aan de voordeur te leveren op risico van de klant. Indien hij oordeelt dat de levering niet kan doorgaan, zal deze op een later tijdstip opnieuw aangeboden worden. De bijkomende kosten hieraan verbonden (50 euro inclusief btw) zijn steeds voor rekening van de klant.

Als de goederen door toedoen van de klant, zelfs indien hij aanwezig is, toch niet op de afgesproken dag op het leveringsadres kunnen worden geleverd, wordt een nieuwe afspraak voor levering gemaakt. Een kost van 50 euro (inclusief btw) wordt aangerekend voor dit extra transport.

Als de levering niet kan plaatsvinden zoals afgesproken door problemen die niet aan de klant te wijten zijn, zullen Ecopower en de klant een nieuwe afspraak voor levering inplannen. De klant kan hiervoor geen schadevergoeding eisen van Ecopower. Ecopower zal hiervoor geen extra kosten aanrekenen aan de klant.

6.7 Eigendomsoverdracht

De producten worden op het risico van Ecopower vervoerd tot aan de levering op het door de koper opgegeven leveringsadres. Vanaf de levering gaan de risico’s over op de koper. De verantwoordelijkheid van Ecopower en de transporteur geldt tot aan de buitengrens van de eigendom van de klant. Voorbij die grens neemt de klant onvoorwaardelijk alle verantwoordelijkheid op zich wat materiële schade of schade aan de goederen betreft.

ARTIKEL 7 – EIGENDOMSVOORBEHOUD

De verkochte producten blijven eigendom van Ecopower tot de volledige prijs van het product door de klant werd betaald. Ondanks deze clausule van eigendomsvoorbehoud, gaan alle risico’s van verlies of beschadiging van de geleverde goederen over op de klant op het moment van de levering.

ARTIKEL 8 – WAARBORGEN

Ecopower biedt aan klanten-consumenten 24 maanden garantie voor gebreken aan overstemming, waarbij deze garantietermijn begint op de datum van levering. De garantietermijn voor professionele klanten bedraagt 12 maanden voor gebreken aan overeenstemming.

Deze garantie omvat het recht op vervanging van het gebrekkige goed, zonder kosten voor de klant. Als zou blijken dat de vervanging niet mogelijk is, buiten verhouding zou zijn voor Ecopower of ernstige overlast zou berokkenen aan de klant, dan verbindt Ecopower zich ertoe om, op vraag van de klant, een passende prijsvermindering toe te staan of, naargelang het geval, de overeenkomst te ontbinden en de gehele prijs terug te betalen, mits teruggave van het goed door de klant.

Alle vorderingen voor gebreken aan overeenstemming dienen schriftelijk te worden geformuleerd binnen de 2 kalendermaanden na de dag van het vaststellen van het gebrek, anders vervalt het recht om een dergelijke vordering in te stellen.

Deze garantie is niet van toepassing indien het gebrek volgt uit een verkeerd gebruik of externe oorzaken.

Deze garantie zal niet gelden in volgende gevallen (onderstaande opsomming is niet beperkend): in geval van schade veroorzaakt door brand, water (overstroming) of bliksem, ongeval, natuurramp; in geval van schade veroorzaakt door foutief of abnormaal gebruik of slechte stockage; in geval van schade door een commercieel, professioneel of collectief gebruik van het product.

ARTIKEL 9 - KLACHTENPROCEDURE

9.1 Klachten over de uitvoering van de Overeenkomst moeten binnen een termijn van 7 kalenderdagen na de levering, volledig en duidelijk omschreven ingediend worden bij Ecopower via e-mail of telefoon. Bij gebreke hieraan wordt de levering als geaccepteerd beschouwd en zal de klant geen enkele klacht over de levering of de zichtbare gebreken aan het product aan Ecopower kunnen richten.

9.2 Bij Ecopower ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 kalenderdagen beantwoord, gerekend vanaf de datum van ontvangst. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Ecopower binnen de termijn van 30 kalenderdagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

9.3 Als de klacht niet binnen uiterlijk 3 maanden na het indienen van de klacht in onderling overleg kan worden opgelost, ontstaat een geschil dat vatbaar is voor een procedure voor de bevoegde rechtbanken.

ARTIKEL 10 – ONTBINDING

10.1 Tenzij in geval van overmacht, behoudt Ecopower zich het recht voor om in geval van niet-nakoming van de Overeenkomst door de klant en na die klant uitdrukkelijk ingebreke te hebben gesteld, de Overeenkomst te ontbinden.

10.2 De klant-consument en klant-coöperant hebben ten aanzien van Ecopower hetzelfde recht.

ARTIKEL 11 - AANSPRAKELIJKHEID VAN ECOPOWER

11.1 Ecopower kan slechts aansprakelijk worden gesteld voor zover de klant bewijst dat een zware fout of zware nalatigheid werd begaan, ingeval van opzet of indien Ecopower een verbintenis niet heeft uitgevoerd die één van de voornaamste prestaties van deze Overeenkomst vormt.

11.2 De aansprakelijkheid van Ecopower is beperkt tot het herstellen van voorzienbare, rechtstreekse en persoonlijke schade die de klant heeft geleden, met uitsluiting van alle indirecte en/of gevolgschade.

11.3 De aansprakelijkheid voor schade veroorzaakt door eventuele tekortkomingen wordt in alle gevallen beperkt tot het bedrag van de vergoeding die Ecopower voor de verkoop heeft ontvangen.

11.4 Ecopower is in ieder geval niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is van onjuistheid of onvolledigheid van de door de klant verstrekte informatie.

11.5 Ecopower kan niet aansprakelijk gesteld worden voor schade die werd veroorzaakt door het gebruik van het verkochte product, ongeacht of die schade werd berokkend aan de klant, aan diens producten of aan derden, zelfs binnen de waarborgperiode.

11.6 Ecopower is wel aansprakelijk voor de schade veroorzaakt door een gebrek in zijn product conform de wet van 25 februari 1991 betreffende de aansprakelijkheid voor produkten met gebreken.

11.7 Overmacht: elk geval van overmacht stelt Ecopower van rechtswege vrij van om het even welke verbintenis in het kader van deze Overeenkomst en dit zonder aanspraak op schadevergoeding.

Worden in elk geval als gevallen van overmacht beschouwd: ongevallen, materiaalbreuk, uitzonderlijke verkeershinder, uitzonderlijke klimatologische omstandigheden, werkstakingen, lock-outs, enz.

Ecopower houdt zich het recht voor de overeengekomen levertijd te verlengen met een periode die gelijk is aan duur van de overmacht.

11.8 De klant vrijwaart Ecopower voor eventuele aanspraken van derden, als deze bij de uitvoering van de Overeenkomst schade lijden die toerekenbaar is aan de klant zelf.

ARTIKEL 12 - BESCHERMING PERSOONSGEGEVENS

12.1 De verwerking van de persoonsgegevens van de klant heeft als doel de uitvoering en afhandeling van de Overeenkomst(en) die de klant met Ecopower heeft afgesloten, en het daaraan verbonden beheer van en de toegang tot het deel van de Ecopower- website(s) gereserveerd voor klanten, conform de wetgeving inzake de bescherming van de persoonlijke levenssfeer en elektronische handel.

12.2 De persoonsgegevens van de klant kunnen ook worden verzameld en verwerkt door andere tussenpersonen en andere partners van Ecopower. Voorgaande personen/organisaties hebben enkel toegang tot de persoonsgegevens die strikt noodzakelijk zijn voor de uitvoering van hun taak in het kader van deze Overeenkomst.

12.3 De klant kan steeds toegang krijgen tot zijn gegevens of de rechtzetting ervan vragen door Ecopower een brief of e-mail te sturen. De klant kan op de website zijn gegevens ook eigenhandig aanpassen.

12.4 De elektronische contactgegevens van de klant kunnen door Ecopower mogelijks worden gebruikt voor direct e-mail marketing. In dat geval heeft de klant steeds het recht om zich kosteloos te verzetten tegen de verwerking van zijn elektronische contactgegevens voor direct e-mail marketing doeleinden. Het verzet hiertoe kan de klant richten tot de klantendienst via e-mail (info@ecopower.be) of via de post.

ARTIKEL 13 – INTELLECTUELE EIGENDOM

Alle elementen op

de site van Ecopower zijn diens exclusieve intellectuele eigendom. Het is niet

toegelaten elementen van de site te reproduceren, te verspreiden of te

gebruiken.

ARTIKEL 14 – ALGEMENE BEPALINGEN

14.1 Ecopower mag de Overeenkomst(en) overdragen aan een derde als Ecopower er voor zorgt dat de klant daardoor niet minder garanties krijgt. In geval van overdracht zal Ecopower de klant hierover inlichten.

14.2 Ongeldigheid of onwettigheid van een van de in de Overeenkomst voorziene clausules brengt geenszins de ongeldigheid van de andere clausules met zich mee. Als een van de artikelen van deze Overeenkomst ongeldig of nietig zou zijn of nietig zou worden verklaard door een bevoegde rechtbank, zullen de partijen in gezamenlijk overleg dit artikel vervangen door een geldig artikel dat zo nauw mogelijk aansluit bij de initiële bedoeling van de partijen.

14.3 Als Ecopower niet aandringt op de naleving van één of meerdere bepalingen van dit contract, betekent dit niet dat Ecopower verzaakt aan dit recht of een beperking van dit recht aanvaardt.

14.4 De contractuele relaties tussen partijen waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, worden uitsluitend geregeld door het Belgisch recht.

14.5 In geval van betwistingen zijn uitsluitend de rechtbanken van Antwerpen bevoegd, tenzij de wetgever op dwingende wijze anders voorschrijft.

DOWNLOAD DE ALGEMENE VOORWAARDEN - huidige en vorige versies

Bestel nu »
Bel ons: 03 287 37 79
Mail ons: info@ecopower.be